OW Interim & Utbildning AB grundades med syfte att hjälpa företag som tillfälligt är i behov av uppbackning och expertiskompetens inom ledarskap, ekonomi och HR. Det kan handla om att en ledningsfunktion slutar med kort varsel eller att kompetensen inom företaget brister.
Malin och Per, ägare av OW Interim & Utbildning AB, besitter över 35 års erfarenhet av ledningsarbete/chefskap inom HR, ekonomi och administration i ett brett spektrum av olika branscher och vet hur företag och kommuner påverkas i alla led om dessa funktioner befinner sig i obalans. Malin och Per har under sina karriärer arbetat med medelstora bolag och kommuner där arbetsuppgifterna varit varierande och har inrymt allt från uppgifter av administrativ karaktär till mer kvalificerade uppgifter som koncernredovisning, årsbokslut, föredragande inför styrelser eller att leda en stor organisation. Erfarenheten har resulterat i en utvecklad förmåga att se och förstå hela organisationen och vikten av att alla delar i organisationen ska fungera för ett framgångsrikt resultat.
Som personer är vi ansvarsfulla, lojala och levererar lovade resultat i rätt tid. Vårt engagemang och entusiasm genomsyrar hela vårt arbete från start till slutgiltigt resultat. Vi värdesätter en god kommunikation, både internt och externt, och ser det som en viktig nyckel till en välfungerande organisation.